رواية احمد ورنا الفصل الرابع 4 بقلم امنية وليد


 رواية احمد ورنا الفصل الرابع 4 بقلم امنية وليد


#الرابع


: سبرايز..... 

رنا: سلمي كنت فين وفين ماما. 

سلمي: هابي بيردز داي يا رنوش. 

رنا: انت تعرفي منين. 

: كل سنه وانت طيبه يا قلبي. 

رنا بفرحة: انت فاكرة. 

: وانسي ازاي يا روحي. 

سلمي: يلا بقا انا التورته عجباني. 








رنا: انت مجبتيش بالونه ليا ليه في عيد ميلاد من غير بلالين. 

سلمي: يلهوي خمس سنين انت ياك. 

: بس يا بت متزعلهاش تعالي يا رنا. 

سلمي: بقا كده طيب استنوا أحمد. 

رنا: مش انت لسه قايله انه التورته عجباكي ومش هتستني. 

سلمي: بس دا جوزي حبيبي قرة عيني. 

رنا بحزن: خلاص نستنوا. 

سلمي: انت زعلتي لأ خلاص قطعيها. 

: سلمي ممكن تروحي تجبيلي كوبايه ميه. 

سلمي: من عيوني بس يلا مش هنزعلك يا رنوش. 

اذكروا الله🤍

......................... 

: رنا انت قلتي هتنسيه. 

رنا: اه هنساه طبعا. 

: اومال زعلتي ليه لما قالت زوجي حبيبي. 

رنا بحزن: كان نفسي اقولها انا. 

: هيجيلك الأحسن منه وتقوليله يا روحي. 

رنا: مين اللي هيرضي بوحده مطل*قه يا ماما. 

: اللي هيحبك وبعدين انتوا كنتوا متجوزين ولما هو يكون هنا بتيجي تنامي معايا. 

رنا: اه هو كان دايما يفكرني انه متجوزني غص*ب زهقت منه فكنت بنزلك. 

: كل دا ولسه مكرهت*هوش. 

رنا: الحب بيجي في دقيقتين ومش بيرضي يمشي. 

وجرس الباب يرن... 

رنا: دقيقه. 

: خليكي هفتح انا. 

رنا: لأ يا ملما علشان رجليكي. 

: اسكتي يا هبله انا اقوي منك كمان. 

ماما راحت تفتح وسلمي جات. 

سلمي بدموع: انت مقلتيش ليه. 

رنا: سلمي مالك بتبكي ليه. 

سلمي: انت بتحبيه هو من حقك انت. 

رنا: اقعدي يا سلمي دقيقه. 

سلمي: انا هخليه يطل*قني هو من حقك. 

رنا سحبتها من ايدها قعدتها جنبيها. 

رنا: سلمي هو مش انت بتحبيه. 

سلمي: اه بس انت حبيتيه الاول. 

رنا: وهو اختارك انت واتغ*صب عليا. 

سلمي: بس... 

رنا: مبسش يا سلمي انت نظرات الحب في عيونكم لبعض نظرات عشاق ومش هفرق بينكم هو من حقك. 

: شوف يا ولد المحظوظه بيتخانقوا عليك. 

أحمد: انتوا بتقسموا فيا. 









رنا: مش من جماله نتخانقوا عليه. 

أحمد: احترمي نفسك يا بت. 

سلمي: أحمد طل*قني. 

رنا: لأ هيطل*قني انا. 

سلمي: رنا انت مراته الاول. 

رنا: وانت حبيبته يا سلمي. 

سلمي: بس انت بت.... 

حطيت ايدي علي بقها قبل ما تفض*حني. 

رنا: اه بحب واحد تاني.

أحمد: كنت هتقولي اي يا سلمي. 

رنا: كانت هتقلك كدا بس انا احق بقولها يلا طل*قني حبيبي بيغير. 

أحمد: انت متأكده عايزة تط*لقي. 

رنا: اه...... 

أحمد: بكره نجيب المأذون يط*لقني. 

رنا: طيب ما تقولها. 

أحمد: قلت بكره. 

سلمي ركبت وقفلت علي نفسها اوضتها. 

وانا وأحمد ركبنا وراها.... 

رنا: سلمي افتحي. 

سلمي: لأ يط*لقني الاول. 

أحمد: بطلي جنان مش هط*لقك انا مصدقت اتجوزتك. 

سلمي: خلاص مش هفتح. 

أحمد: خليكي. 

 رنا: انت بتستهبل.... افتحي يا سلمي. 

أحمد: يلا علشان نحتفل بعيد ميلادك.... 

رنا: وقتها دي. 

أحمد: يلا يا بنتي طيب بصي خليكي وانا هنزل.

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلي آله 

وصحبه اجمعين♥ 

..................................................... 








: انت ليه خلتيها تركب معانا. 

نغم: اصل انا وهي اتصاحبنا. 

: نغم مش قلتلك متصاحبيش زي الأشكال دي. 

نغم: ومالها دا البنت قمر اربعتاشر. 

: بس يا نغم ابقي اشوفك معاها تاني. 

نغم: انت مش هتتحكم فيا كفايه بقا اي دا. 

: نغم انا عايز مصلحتك. 

نغم: مصلحتي في انه مش عندي صحاب بسببك ولا في انه الشخص اللي حبيته وجه اتقدملي ترفضه. 

: مهو مكنش كويس. 

نغم: ليه مش مستواكم مش كده كان علي الأقل هيخليني سعيده. 

: نغم كفايه انزلي وعلي اوضتك علي طول. 

نغم: عارف انت معقد جدا يا أخي يا ريت ما كان عندي أخ. 

ادم بعصبيه: نغغغم........ 

نغم نزلت وركبت اوضتها وادم ركب عربيته وخرج تاني....... 

...............................................

رنا: سيب دي من ايدك وخليها تفتح. 

: تاخدي طعمها تحفه. 

رنا: والله. 

وفجأة سلمي تصرخ......... 

سلمي: اعااااااااا

ادعو ل زوج عمتي بالرحمه 💔

              

            الفصل الخامس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×